Drie minuten per dag

Sparen voor bijvoorbeeld gratis iTunes of Spotify tegoed door reclamefilmpjes te bekijken.
Wie wil dat nou niet? De Trimiday app maakt dat in slechts drie minuten per dag mogelijk.
Een grappig initiatief dat mijn aandacht trok.

Hoe werkt het?

Trimiday (Three minutes per day) laat je dagelijks een aantal korte filmpjes zien waarvoor je na het filmpje bekeken te hebben punten krijgt. Met deze punten spaar je voor tegoedbonnen bij verschillende winkels in Nederland en België. Ook is het mogelijk om te sparen voor iTunes en Spotify tegoed.
Ideaal om onderweg, in de lift of tijdens het wachten op de trein te bekijken.
Trimiday werkt in Nederland en België.

Hoe kom je er bij?

Heel eenvoudig: door de gratis app te downloaden.
Wanneer je de app voor het eerst opent moet je een Nederlands of Belgisch telefoonnummer opgeven. Daarna vraagt het programma om een aanmeldcode.
Deze code krijg je van een andere deelnemer. Mijn code is 866SPW.
Wanneer je mijn code gebruikt krijg ik extra punten en jij je eigen code die je vervolgens ook weer door kunt geven aan vrienden (waar jij dan weer punten voor krijgt).
De app vraagt verder geen persoonlijke informatie zoals bijvoorbeeld naam, adres en woonplaats.

Adverteerders

De gedachte achter de app is heel simpel. Het bereiken van een doelgroep die je anders moeilijk bereikt.
Het voordeel is dat de app gebruikers de reclamefilmpjes ook echt bekijken.
Het gaat om advertenties voor ondermeer verzekeringen, eten, gadgets, (mode) kleding en fitness. De filmpjes duren gemiddeld niet langer dan 30 seconden en zijn dus makkelijk even snel tijdens een stil moment te bekijken.

Mijn ervaring

De eerste dag begon ik op level 0 en verdiende ik 100 spaarpunten door naar 10 filmpjes te kijken. Ook verdiende ik 2 punten door aan te geven of ik belangstelling voor een specifieke advertentie had. Wanneer dit er 10 zijn ga ik door naar het volgende level.
Het zijn geen ‘vervelende’ advertenties om te bekijken. Er zitten zelfs best interessante aanbiedingen bij (waar ik niet van op de hoogte was). De meerderheid is (nu nog) op België gericht.
Inmiddels heb ik de Trimiday-app drie dagen en zit ik op level 1 en heb ik 235 punten gespaard.
Voor zover ik van gebruikers begreep gaat het sparen van punten sneller naarmate je een hoger level hebt. Ik merk dat je als level 1 gebruiker inderdaad meer punten krijgt  voor bekeken filmpjes.

Wat mij verder opviel is dat de vragen die je krijgt om (level)punten te verdienen er op gericht zijn om jouw specifieke profiel te verfijnen. Zo kreeg ik vragen over mijn geslacht, of ik in Belgie of Nederland woonde, of ik van reizen hield, of ik dit jaar met het vliegtuig op reis ga en of ik student ben.
Die laatste vraag beantwoordde ik met ‘nee’. Dat had ik beter niet kunnen doen. Tenminste als ik meer punten wilde vergaren. De dag er op kreeg ik namelijk geen enkele vraag of filmpje voorgelegd…. Het kan toeval zijn maar……

Het is een leuk idee dat, gelet op de vragen, voor mijn gevoel iets meer op jongeren gericht is. Alhoewel sommige filmpjes (verzekeringen, mode, gezin) eerder een ‘oudere’ doelgroep aanspreken.
Maar, wie wil er nou geen gratis Spotify of iTunes tegoed om daarmee het maandelijkse abonnement te betalen?

 

 

 

Philippe Geschreven door:

Op Dagelijkse Zaken schrijf ik over van alles en nog wat; gadgets, reizen, computers, eten, muziek, filmpjes etc. Eigenlijk alles wat het leven leuk en bijzonder maakt. Daarnaast schrijf ik (in opdracht) voor andere websites en heb ik een blog over mijn chronische darmaandoening. Wil je samenwerken of heb je een vraag? Kijk dan even op de 'Over' pagina.

SCHRIJF ALS EERSTE EEN REACTIE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *