Internationale Campagne Don’t Look Away

Vandaag start in Nederland de internationale ‘Don’t look away‘ campagne gericht op het onder de aandacht brengen van kinderprostitutie tijdens het WK in Brazilië.

De Nederlandse campagne is een samenwerkingsverband tussen Terre de Hommes, Free a Girl, Plan Nederland en Ecpat samen met het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het gezicht van de campagne is oud voetballer John de Wolf.

Het SBS6 programma Hart van Nederland gaat van 9 t/m 16 mei dagelijks om 22.30 uur aandacht aan de campagne besteden. Hiervoor zijn ze samen met John en zijn twee zonen naar Brazilië afgereisd om zelf te ervaren hoe erg het probleem is.

De campagne zal in 15 Europese landen te zien zijn.

Het is goed dat er juist voor een groot evenement als het WK wereldwijd aandacht voor komt. Uit eigen ervaring weet ik dat dit probleem in verschillende Zuid-Amerikaanse landen speelt. Ook ik werd daar tijdens dienstreizen regelmatig op straat en in restaurants door zeer jonge meisjes aangesproken. Lokale gesprekspartners haalden er hun schouders bij op wanneer je er vragen over stelde.

Wil ook jij hier wat aan doen? Je kan één van de projecten op de website steunen maar ook heel simpel een tweet met  #dontlookaway versturen om aan te geven dat ook jij de campagne ondersteund.

Bekijk de website van de campagne (waar je ook de tv-uitzendingen terug kan kijken):
Don’t Look Away |

In Brazilië is ViraVida een organisatie die zich (onder andere) met dit probleem bezighoudt.

Ook de voetbalwereld vraagt in een videoclip aandacht voor het probleem:
World Cup 2014 Football stars warn fans about child sex workers

Philippe Geschreven door:

Op Dagelijkse Zaken schrijf ik over van alles en nog wat; gadgets, reizen, computers, eten, muziek, filmpjes etc. Eigenlijk alles wat het leven leuk en bijzonder maakt. Daarnaast schrijf ik (in opdracht) voor andere websites.