Campagne social media en verkeer

In Nederland loopt de campagne “social media en verkeer gaan niet samen”.

Het doel van deze campagne is om verkeersdeelnemers erop te wijzen dat gebruik van social media tijdens het autorijden (of fietsen) gevaarlijk is. Bij deze campagne hoort een website compleet met spel en wat filmpjes.

 

Social media en verkeer

Toch is de Nederlandse campagne redelijk braaf. Vandaag zag ik een filmpje van een vergelijkbare campagne uit Amerika “U Drive. U Text. U Pay.“. Dat gaat toch een stuk verder dan de Nederlandse campagne.

Ik heb een filmpje van de Nederlandse en de Amerikaanse campagne onder elkaar gezet. Oordeel zelf maar….

Het Nederlandse filmpje:

Aandacht op de weg: Kat

Het Amerikaanse filmpje:

Manifesto Online

Philippe Geschreven door:

Op Dagelijkse Zaken schrijf ik over van alles en nog wat; gadgets, reizen, computers, eten, muziek, filmpjes etc. Eigenlijk alles wat het leven leuk en bijzonder maakt. Daarnaast schrijf ik (in opdracht) voor andere websites en heb ik een blog over mijn chronische darmaandoening.